Pytania i odpowiedzi dotyczące systemu zarządzania MyPrint
  • Czy są jakieś specjalne wymagania sprzętowe dla prawidłowego korzystania z systemu zarządzania MyPrint?

    Nie ma wymagań sprzętowych. System działa na wszystkich urządzeniach mających dostęp do przeglądarki internetowej: telefon, tablet, komputer, laptop itp.

  • Na ilu  stanowiskach roboczych można jednocześnie uruchomić system zarządzania MyPrint?

    Nie ma limitu stanowisk roboczych, na których można uruchomić jednocześnie program.

  • Czy po wdrożeniu systemu zarządzania MyPrint w firmie można dodawać nowych użytkowników, czy należy wykupić dla każdego z nich osobną licencję?

    Do systemu MyPrint można dodawać nieograniczona liczbę użytkowników, zarówno przed jak i po wdrożeniu w firmie.

  • Czy, aby użytkować system zarządzania MyPrint należy zamówić wszystkie oferowane moduły, czy można wybrać tylko te które nas interesują?

    Nie trzeba zamawiać wszystkiego, ponieważ są moduły niezbędne do uruchomienia systemu, a wiele pozostałych można włączać niezależnie od tych niezbędnych (podstawowych).

  • Czy po uruchomieniu systemu zarządzania MyPrint można samodzielnie zmieniać funkcjonalności  i zasady działania?

    MyPrint pozwala na wiele zmian w sposobie działania. Steruje tym ponad 3000 zmiennych systemowych, które definiują jak system ma zachować się w danym miejscu. Większość tych ustawień przygotowujemy wspólnie z klientem podczas wdrożenia. Dla niektórych ustawień dajemy dostęp do użytkownika kluczowego po stronie klienta (local_admin).

  • Co będzie jak użytkownik zapomni hasła do systemu?

    System zarządzania MyPrint posiada funkcję odzyskiwania hasła.

  • Co będzie jak będzie jak po uruchomieniu i szkoleniach użytkownik nie będzie wiedział jak poruszać się po systemie i jak działają moduły?

    Do każdego z modułów są dodane instrukcje postępowania oraz szczegółowe zasady działania. Użytkownik może także dodawać  własne instrukcje do systemu tak, aby były one dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Oferujemy także opiekę serwisową, która poza regularnymi aktualizacjami systemowymi zawiera także pakiet godzin rozwojowych do wykorzystania przez Klienta. Mogą to być dodatkowe funkcjonalności do wykonania ale także dodatkowe szkolenia, telekonferencje itp.

  • Ile czasu trwa  wdrożenie i uruchomienie systemu MyPrint?

    Czas uzależniony jest od wielkości firmy, ilości modułów uruchamianych oraz produktów klienta. Mniejsze firmy wdrażamy w 3-6 miesięcy, większe firmy potrzebują odpowiednio więcej czasu. Należy pamiętać, że wdrożenie to praca po obydwu stronach, zaangażowani są wdrożeniowcy MyPrint ale także kluczowi użytkownicy po stronie klienta.

  • Czy po zakupie licencji i wdrożeniu są jeszcze jakieś dodatkowe opłaty?

    Po zakończeniu wdrożenia oferujemy nieobowiązkową opiekę serwisową. W ramach serwisu klient otrzymuje wszystkie aktualizacje systemu, dostęp do systemu Helpdesk w celu zgłaszania usterek bądź zadań rozwojowych. Jest też pakiet godzin rozwojowych do wykorzystania na własne rozszerzenia systemu, dodatkowe szkolenia lub telekonferencje. W przypadku braku umowy serwisowej dodatkowe rozszerzenia systemu oferujemy na zasadach komercyjnych.

  • Gdzie instalowany jest MyPrint, w chmurze czy na serwerze klienta?

    System instalujemy na serwerze wewnątrz sieci lokalnej klienta. Istnieje możliwość instalacji systemu w chmurze, ale to rozwiązanie nie stosujemy często. Zależy nam na sprawnym działaniu produkcji, bez względu na np. chwilowe problemy z dostępem do Internetu. Serwer MyPrint działa w środowisku Linux, nie ma potrzeby zakupu dodatkowych licencji na serwer czy bazy danych z Microsoft.

  • Jakie są wymagania sprzętowe do obsługi systemu?

    MyPrint to kilka aplikacji – wersja dla użytkowników biurowych, uproszczona wersja na terminale produkcyjne do potwierdzeń realizacji produkcji, wersja na kolektory danych do obsługi WMS, dodatkowe wersje do Panelu Klienta a także Panelu Dostawcy. Wszystkie działają na przeglądarce, dlatego każde urządzenie z aktualną przeglądarką Chrome lub podobną będzie odpowiednie.

    Na produkcję zalecamy terminale z ekranem dotykowym, wersja produkcyjna przygotowana jest poda takie ekrany – duże ikony do obsługi palcem, klawiatura ekranowa do wpisywania opcjonalnych komentarzy. Dostarczamy takie terminale, można użyć też istniejących komputerów na produkcji, tablety itp.

  • Jak przebiega wdrożenie?

    Zaczynamy od mapowania istniejących procesów, aby zorientować się jak przebiegają procesy w drukarni. Przeprowadzamy konfigurację podstawową: maszyny, procesy, magazyny, lokalizacje, centra kosztów, ruchy magazynowe, operacje na produkcji itp. Kolejnym etapem są surowce – zdefiniowanie typów surowców, zaimportowanie kartotek i stanów. Analogicznie z bazą kontrahentów, ustawiamy moduł, importujemy bazę firm. Przechodzimy to najtrudniejszego etapu, czyli Technologii, definiujemy typy produktów, podstawowe ścieżki realizacji, procesy, definiujemy parametry, którymi będziemy opisywali poszczególne komponenty produktu. Potem kalkulacja – zdefiniowanie reguł, kosztów, strategii marżowania. Następnie ofertowanie, przygotowanie wzorców ofert (jest moduł konfiguracji wzorców druków), przechodzimy do zamówień i ustawienia produkcji. Kończymy magazynem wyrobów gotowych oraz fakturowaniem, w tym export faktur do systemu księgowego klienta.

    Praca wdrożeniowa jest wykonywana przy aktywnym współudziale kluczowych użytkowników klienta, razem z nimi konfigurujemy system, tłumaczymy działanie i prowadzimy testy.

  • Czy istnieje środowisko testowe?

    Tak, przy każdym wdrożeniu tworzymy środowisko testowe na serwerach myprint.pl na którym prowadzimy prace wdrożeniowe. Jeśli firma jest gotowa na uruchomienie, przenosimy skonfigurowane środowisko na serwer klienta i uruchamiamy system. Środowisko testowe pozostaje do wykonywania szkoleń, wdrażania nowych funkcjonalności.